sobota, 11 stycznia 2014

Efektywna Stacja Kolejowa

Problem budowania stacji kolejowych podejmowałem przed dwoma laty TU.
Czasami każdy wpadnie na jakiś ciekawy pomysł. Tak jak ja, jakiś czas temu i postanowiłem się nim podzielić.
Rozpoczynamy od odpowiedniego układu torowego. Taki, jaki ja tu przedstawiam, jest odpowiedni do dosyć dużego ruchu osobowego(a i bez problemu obsłuży krótsze pociągi towarowe). Może tu powstać aż 6 peronów(w polskiej rzeczywistości peron obsługuje 2 tory, więc byłyby 3 perony).Wystarczy to w zupełności, nawet w momencie połączenia z drugą linią kolejową.
W poprzednich poradnikach pokazywałem, by budować sygnalizację na peronach. Wydaje mi się to bez sensu. Jedyne sygnały to semafory wyboru peronu oraz ich zakończenia.
Zauważmy, że w takiej sytuacji, jeśli pociąg chce wjechać na peron, który ma ustalony w rozkładzie, a jest zajęty, bez problemowo może wybrać dowolny, spośród pozostałych pięciu. Przydatne, prawda?

W razie pytań, zapraszam.
Łukasz.

4 komentarze:

  1. Nic odkrywczego, ale fajnie się prezentuje.

    Sarrus

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mogę prosić o post z objaśnieniami semaforów? Bo mam kilka problemów...

    OdpowiedzUsuń
  3. 59 yr old VP Accounting Winonah Sandland, hailing from Listuguj Mi'gmaq First Nation enjoys watching movies like Funny Bones and tabletop games. Took a trip to Primeval Beech Forests of the Carpathians and drives a C70. Bonusy

    OdpowiedzUsuń