czwartek, 5 stycznia 2012

Semafory kolejowe w Simutrans

W Simutrans w różnych wersjach możemy korzystać z wielu rodzajów semaforów. Poniżej przedstawię kilka z nich i omówię zasadę działania:
-Semafor zwykły stawiamy na peronach, oraz na liniach dwutorowych co jakiś czas(oczywiście semafor jednokierunkowy).

-Presignal - sygnał ten umożliwia przejazd pociągu dopiero, gdy następny semafor będzie zapalony na zielono(coś w rodzaju "ustąp pierwszeństwa")
-Long Signals- Semafor ten stawiamy gdy pociąg wjeżdża na linie jednotorową
-Sygnał wyboru peronu i zakończenie-
Sygnał wyboru peronu ustawiamy przed wjazdem na stację(najlepiej z linii dwutorowej). Pozwala na automatyczny wybór innego peronu na tej stacji, niż ten który został zdefiniowany w rozkładzie(np. jak widzimy poniżej: jeśli pociąg ma zdefiniowany peron "kolorowy" lecz stoi tam inny pociąg, to nie będzie czekał przed stacją, lecz zajmie pierwszy wolny peron.
Uwaga: Gdy kończy się stacja, zawsze ustawiamy znak kończący wybór peronu.

Sygnały: Zwykły, Presignal, Long i Wyboru peronu możemy ustawiać podwójnie i pojedynczo(na każdy z torów linii).

Pozdrawiam.

3 komentarze:

  1. Ogólnie fajny poradnik ale brakuje mi wyjaśnienia dlaczego tak stawiamy sygnał a nie inaczej i co dokładnie dany sygnał powoduje. Trudno zrozumieć istotę działania każdego z sygnałów a jest to potrzebne żeby dobrze sobie radzić z różnymi sytuacjami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypisuje sie do wypowiedzi wyżej ponadto prosiłbym o jakąś małą notkę o sygnalizatorach w pak128

    OdpowiedzUsuń
  3. myślałem, że w miarę jasno wszystko wytłumaczone, ale w takim razie po maturach będzie poradnik dokładniejsze ;)

    Sygnalizatory tu pokazane są właśnie z Pak 128 ;).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń